Reizen en hoge rotsen. - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu Reizen en hoge rotsen. - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Reizen en hoge rotsen.

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

07 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Winterton

Onze laatste nacht in Camelroc ...... Het directe uitzicht op Lesotho wordt vandaag beëindigd.
De boel bij elkaar pakken en het inpakproces in de auto verloopt steeds soepeler en dus rijden we al snel richting onze favoriete slager in Foerisburg.
Henk heeft ondertussen wel een relatie opgebouwd dus krijgt een speciale aanbieding om de door de Zoon des Huizes ingezongen CD te kopen. Op zeer charmante wijze heeft hij het aanbod afgeslagen ..... jammer voor de souvenir jagers in Nederland.

We gingen op weg naar een B&B waarvan we slechts de coördinaten hadden en dan weet je het maar nooit of het navigatie ook snapt wat er bedoeld wordt ...... KWW.

Onderweg kwamen we door bekend terrein tenminste voor Henk en Lia.
We reden langs het parkje waar ze hun vorige reis hadden overnacht en waar ze heerlijke pizza's hadden gegeten ..... het heette dus niet bij toeval de Pizza Tower ...... mooi park zo te zien maar wel wat verbouwd sinds het eerste bezoek van onze vriendjes.

We beleefden weer een fantastische rit door de noordelijke uitlopers van het Drakens gebergte ..... Het was prachtig helder weer dus de uitzichten waren achter iedere bocht weer spectaculairder met als hoogtepunt "Het Amphitheater". Om op de juiste parkeerplaats te komen was even zoeken maar dat bleek de moeite meer dan waard.
In de boekjes staat dat er eigenlijk niet over het schouwspel kan worden geschreven zonder in superlatieven te vervallen ....... nou dat klopt volledig ....... eigenlijk geen woorden voor.

Het gaat hier om een rotspartij van een kilometer of 4 die aan de bovenzijde helemaal afgevlakt is en ongeveer 500 mtr loodrecht vanuit zijn fundering de lucht in torend, grillig, prachtig van kleurschakering in de zon, majestueus in haar omgeving de aandacht opeisend ..... gewoon geen woorden voor.
Om aan de voet van deze bergketen te komen was een stevige wandeling van 3 uur heen en 3 uur terug noodzakelijk. Gezien de omvang van de berg was ie na een half uurtje lopen ook al prima in beeld te brengen dus veel verder zijn we, ook vanwege de reis die nog voor ons lag, maar niet gegaan.

Met uitzicht op het Amphitheater hebben we midden in een beek op grote rotsblokken zittend onze lunch genuttigd. Super gezellig en traditioneel heerlijk ..... en we waren klaar voor de middag en de rit naar B&B the Little Acers.

In de buurt van onze doel coordinaten aangekomen eerst weer boodschapjes gedaan, dit keer in Winterton. Super grote Spar winkel dus snel alles gescoord en richting onze laatste overnachtingsplekkie van deze vakantie gereden.
We belanden via de coordinaten exact op de juiste plek en het hek schoof soepel voor ons open en we werden door een heel vriendelijke, enthousiaste mevrouw ontvangen.
Trots op haar streek en terecht trots op haar B&B vertelde ze over het reilen en zeilen in de B&B en wat de omgeving aan bezienswaardigheden en activiteiten te bieden had. Klonk goed dus ....... uitpakken, even opknappen en lekker uit eten ........

De verplaatsingsdag is weer voorbij ......weer een superdag gehad ...... Het blijft maar aanhouden.

• 07 Oktober 2016 - 15:54

Dorine:

Klaas, geen woorden voor ???? Je bent bijna een Joost vd Vondel in spe . Jij hebt het straks begin december helemaal naar je zin met de liederlijke zinnen ! Je had natuurlijk ook kunnen spreken van een puist van een rots , maar ja ... Geniet in ieder geval nog even van de laatste uren/dagen !

• 07 Oktober 2016 - 23:11

Mam:

Nog vlug even reageren op jullie denk ik laatste verslag, en echt niet de minste.
    Een minste was er eigenlijk niet bij, dus deze dag was ook weer overweldigend,
    fijn jongens zo'n bijzondere vacante. Nog een dagje en dan weer de lange reis,
    We wensen jullie een goede reis terug met ze'n vieren jongens tot maandag Papa en Mama.