4x4 tour en lekker op ons zelf. - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu 4x4 tour en lekker op ons zelf. - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu

4x4 tour en lekker op ons zelf.

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

29 September 2016 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

We werden met een heel goed gevoel wakker.
Heerlijk geslapen, het ruikt echt heerlijk in onze huisjes en na een verfrissende douche lekker aan het ontbijt.
Daar wisten ze wel effe van uitpakken midden in de jungle ...... Mijn moeder zou zeggen "er was geen nee te koop"

We hadden bedacht dat we deze dag voor een deel zouden besteden aan een Tour door het park met eigen auto en na de lunch zouden chillen aan het zwembad.

We vertrokken en kwamen via een mooie trip uiteindelijke voor een bruggetje die door Henk opm stevigheid werd geïnspecteerd en volledig werd afgekeurd.
Er ontbraken een paar essentiële balken. In het brugdek en we moesten dus, via een omweg, terug naar het kamp om vanaf daar dan het andere deel van het park te bereiken.

No problemo, want dan vinden we gewoon een andere route en genoten van wat we allemaal tegen komen...... of dat nu een mooi vogeltje, een paar prachtige bloemen of een verstandelijke gehandicapte parelhoender betreft .... we genieten ervan en hebben er vreselijk lol om.

We rijden het kamp weer binnen en rijden linksbuiten weer de wildrnis in. Henk besluit hoe de route moet lopen en de dames besluiten hoe de volgorde moet worden ..... ik mag rijden. (De Here zij geprezen want dat wil ik heel erg graag)
We stiefelen de berg op en het wordt steiler en steiler en uiteindelijk besluiten Henk en ik dat we de 4 wiel aandrijving nu echt moeten inschakelen.
We rijden ineens een stuk steviger en rustig aan beklimmen we de steile rots om uiteindelijk te eindigen op een plekje waar we ons werkpaard parkeren en te voet verder gaan.

Aan alle kanten hebben we uitzicht en we leggen, traditioneel onze steen op het opgerichte "Gletsjermannetje" .... wel gek ... een Gletsjermannetje in Swaziland, maar goed onze stenen liggen erbij.

We rijden dezelfde weg terug omdat we toch wel erg veel tijd hebben gebruikt en komen na een uurtje rijden weer op het basiskamp terug.
We hebben heerlijk gelunchd en verheugen ons op een frisse duik in het zwembad.
Dat valt effe tegen want er is een bus vol schoolkinderen aangekomen die uitbundig aan het eten zijn aan de rand van het zwembad en al die zwarte jongelui vinden blanke mensen we erg interessant, willen met ons op de foto en nemen stiekum filmpjes van onze meisjes ..... Die houden keurig de jurkjes aan en uiteindelijk vertrekken we omdat ze wel erg vrijpostig beginnen te worden.

Vroeger dan voorspeld vertrekt de bus met joelende jongelui en kunnen we onze duik nemen.
Best fris maar heerlijk verkoelend wanneer je er eenmaal door bent.
Even een paar baantjes en toen spoorslags terug naar de B-Hive en de kleertjes weer aan en hup op nijlpaard jacht.
We hadden vanmiddag al gevaarlijk grote krokodillen gezien en gegriezeld bij al hun bewegingen ...... wat een onbegrijpelijk, onberekenbare beesten.

Maar nu, zo aan het begin van de avond, moesten de Hippo's tevoorschijn komen en daar waren we wel erg nieuwsgierig naar.
De auto werd gestart en we reden richting de beide voor de hand liggende landingsplekken van dit door zwaarlijvige dieren.
Helaas geen beweging en we besloten om richting het grasland te rijden waar de 60 kilo gras kon worden opgepeuzeld ...... dat is ongeveer de hoeveelheid eten wat zo'n beest per dag moet opeten.

We vinden niks maar gaan te voet het Hippo pad op en vinden geen Hippo's maar wel het kerkhof van de dieren die ten prooi zijn gevallen aan de krokodillen ..... Kudu's, Impala's en een Zebra ze dreven in, meer en minder mate aangevreten, in het water. Geen plezierig aanzicht maar het is de keiharde natuur .......
Onverrichter zake keren we terug naar het basiskamp .... de slagboom wordt keurig omhoog gedaan door een medewerker die nonchalant een groot geweer over zijn schouder draagt

We gaan richting de bijenkorven en kleden ons voor het diner ...... helaas geen plaats meer in de herberg maar, onze gastheer bedenkt dat er in de zijlijn nog tafels staan dus ..... een privé plekke naast een druk restaurant en een prima service omdat ze zich een beetje schuldig voelen dat we buiten de actie zijn geplaatst .... twee keer geluk.

Weer een geslaagde dag .... nog een nachtje in de heerlijke Bijenkorf en dan gaan we weer richting Sud Africa en de kust van St Lucia ..... wel weer een behoorlijke verplaatsing overigens.

• 29 September 2016 - 22:54

Minke Vrieswijk:

Volg het reisverslag met veel interesse maar het is wel spannend
    en zeer verrassend Klaas je bent wel echt een zoon van jevader
    uitdagend . De Gr voor jullie allen
    Mem

• 01 Oktober 2016 - 14:19

Dorine:

Jullie gletsjermannetjes, een soort steen verleggen in de rivier ?? Je bent er wel geweest, top he ? Once in life time , wat hebben we het goed !

• 01 Oktober 2016 - 21:11

Mama:

Dag lieve Fam en vrienden,
    Dit is vast een prachtige tocht geweest, fijn dat Henk geen goed gevoel over die brug had
    Lijkt mij ook link!
    Blij dat jullie lopend niet zo'n nijlpaard zijn tegen gekomen! Laat maar zitten!!!
    Klaas je gaat met je schrijven als een speer, geweldig. Gr pa ma..