Dagje weinig ...... - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu Dagje weinig ...... - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Dagje weinig ......

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

01 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

We werden wakker met de constatering dat het flink geregend had, nu droog was, er geen nijlpaard pootafdrukken in het zand stonden en we het vandaag eens rustigen gingen doen.

Heerlijk lekker lang ontbijten en koffiedrinken en de auto werd ingepakt om een stukje te gaan toeren in het iSimangaliso Park wat direct boven St Lucia ligt en waar aan het einde van de rit het strand lonkt.

We rijden een verrassend groen glooiend duinlandschap in met aan de ene kant van de weg hoge begroeide zandduinen en aan de andere kant uitgestrekte vlakke landen afgewisseld met grote meren ...... adembenemend mooi.

We nemen een zandweggetje naar een uitkijkpunt op een duin en worden getrakteerd op een geweldig uitzicht over de Indische oceaan (aanmerkelijk vriendelijker dan gisteren overigens) en kunnen zo nu en dan de ruggen van walvissen aan het oppervlak zien.
Aan de andere kant van het uitzicht stonden we te kijken over een groot stuk vlak land en een meer zo groot als het Tjeukemeer ..... schitterend in het mooie weer, de zo'n scheen ondertussen uitbundig en dan is het wel een hele mooie wereld waarin we mogen rondtoeren.

We zijn doorgereden naar het strand en hebben ons een plekje gezocht, heerlijk languit van de zon en de zee met z'n hoge golven genieten en het was tijd voor de lunch.
Onder normale omstandigheden is de lunch een moment van rust en genieten van alle lekkere dingen die op het kleed getoverd worden maar hier pakte dat iets anders uit.

Er dreven hele mooie rode roofvogels rond (Henk dacht de Rode Wouw te herkennen) maar die hadden al snel in de gaten dat er eieren bij ons op het menu stonden. De communicatie tussen die vogels gaat razend snel want, dreven er eerst 2 van die vogels, binnen een minuut waren dat er wel een stuk of 8 en de schaduwen op de grond werden steeds groter.
Plotseling voelden Lia en ik iets door ons haar zoeven en springt Henk, met het mes in de hand, als een veer op en plaatste zichzelf in gevechtshouding met een bijbehorend toornig gezicht.
Vlug alles opgegeten, Henk hield getrouw de wacht, en hup de rommel weer in tas.

Eenmaal terug op de basis liet Henk zien dat te heerlijke vlees wat hij eerder van de BBQ toverde geen toevalstreffer was. Man wat hebben we weer heerlijk genoten van het malse vlees en de heerlijke salade.
Biertje, wijntje en een klaverjasje en ook deze dag is weer ten einde.

• 01 Oktober 2016 - 14:09

Dorine:

Je schrijft het heel beeldend Klaas, in gevechtshouding met een mes, the dutch Tarzan , he has to fight the eagles !! haha ! Genieten maar !

• 03 Oktober 2016 - 21:51

Mama:

,hallo jongens daar zijn we weer, dat wordt een saaie boel straks hebben we
    niets spannends meer te lezen, maar dan horen we het echte verslag mondeling
    van jullie, en dat wordt dan heel beeldend verteld wachten we op doei Pa en Ma