Massage, klimmen en lekker relaxen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu Massage, klimmen en lekker relaxen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Massage, klimmen en lekker relaxen

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

07 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Winterton

De dagen die nog ons resten in dit fantastische land gaan we benutten om bij te komen van de inspannende weken ........ Het enorme aantal indrukken, nieuwe ervaringen en prachtige avonturen hebben zo hun sporen achtergelaten en we merken dat de vermoeidheid om de hoek komt kijken.

We genoten van het goed verzorgde ontbijt waarbij onze gastvrouw het Engelse ontbijt compleet opdiende ..... eitjes, tomaatjes, plakken ham, worstje, getoaste broodjes ..... helemaal in stijl.
Ikzelf ben er niet zo'n liefhebber van dus ik bestelde gewoon gebakken eitje, graag even aan twee kanten gebakken en zonder de "overheerlijke" toevoegingen.
Ze keek verschrikt, vroeg nog effe of ik dat echt meende en diende ze later met een beetje een wanhopig gezicht op .... "those are lonely eggs" vond ze ervan.

We overlegden hoe de dag eruit ging zien en kwamen tot de slotsom dat Henk en Lia de dag gingen besteden aan het vergaren van souvenirs voor het thuisfront, lekker gingen lezen en genieten van het prachtige weer en wellicht wat door de omgeving gingen rondkijken.

Diane en ik wilden graag nog een wandeling maken door de bergen en waren enthousiast geraakt door het verhaal van onze gastvrouw over een wandeling naar Blindmans Corner.
We verdiepten ons even in de route en besloten dat we dat gingen doen.
Henk zette ons af bij het begin van de route en na het aanschaffen van een iets gedetailleerde kaart en onze intreefee te hebben betaald gingen we bergop en Henk weer richting "the Little Acers".

Terug bij het huisje zijn ze gaan shoppen en kwamen een zaak tegen waar Henk z'n zere onderrug even stevig kon laten masseren ...... Een poging waard want hij had er al een paar dagen wat last van.
In het winkelcentrumpje waar ze rondkeken bleken wel heel erg leuke winkeltjes te zijn met producten die niet overal te kust en te keur lagen uitgestald ..... dus daar werden hele mooie dingen aangeschaft.

Wij hebben een werkelijk prachtige tocht gemaakt in de bergen van de Champagne streek (zo heet dit deel van de Drakensbergen)
Steil omhoog met weer geweldige uitzichten in het prachtige weer (strakblauw en rond de 30 graden maar gelukkig met een verkoelend windje) zijn we ongeveer 2,5 uur over de bergpaadjes gelopen.
Het was soms even afzien maar op het verste punt, bij Blindmans Corner, hebben we "lekkere" broodjes met smeerkaas gegeten en ze weggespoeld met water, bah wat een gekauw.
Via een andere weg de afdaling gedaan en het soms effe goed uitkijken omdat het wel erg steil naar beneden ging maar opnieuw een prachtige tocht waarvan we wel blij waren dat we na ruim 2,5 uur weer beneden aankwamen. Erg moe maar ook erg voldaan.

Gauw zitten, Lia bellen dat we terug waren en ons vochtgehalte aanvullen. Flesje water erin, ijsje, biertje en toen waren onze vriendjes er ook alweer.
Gezamenlijk hebben we het terras van een poepie chic hotel bezocht en er een lekker glaasje gedronken en besloten we daar niet gingen eten .......
Door naar huis, lekker opfrissen, schone kleertjes aan en heerlijk eten in het zelfde restaurant dan gisteravond.

Allemaal een topdag gehad...... nog een afsluitend borreltje op het terras thuis en lekker naar dromenland .... Nog maar een paar dagen en dan ......

• 07 Oktober 2016 - 15:59

Dorine:

Een prima dagje lijkt mij zo !