Strand, zee, Henk van V te V en Hippo's - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu Strand, zee, Henk van V te V en Hippo's - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Strand, zee, Henk van V te V en Hippo's

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

03 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Een naadje weinig wordt gevolgd door een dagje rustig aan.
Heerlijk rustig opgestaan en ontbeten met yoghurt en vers fruit, een bakje oploskoffie (ik begin er zowaar aan te wennen) en overleg over het invullen bande dag.

Het is behoorlijk bewolkt maar zeker niet koud en de voorspellingen zijn wat halfslachtig, kan bewolkt blijven maar het kan ook wat lostrekken ..... Het is maar waar jezelf in geloofd.
We besluiten om een gokje te wagen en rijden richting hetzelfde strand dan gisteren .... Kww.

De tocht richting het strand werd even onderbroken om bij een uitzichtpunt te kijken waar we gisteren aan voorbij waren gereden Een bovenslag ..... Wat een geweldig uitzicht. Vanaf een houten plateau kon je kilometers over het wijdse landschap kijken een soort begroeid kwelderlandschap waar op de grens van land en water het krioelde van vogeltjes en waar in de achtergrond een grote kudde buffels zich te goed deed aan het water en het gras op de oever.
We veronderstelden dat Hippo's hier ook op het menu moesten staan maar er kwam geen teken van leven deze grote beesten.

Hoe dichter we bij het strand kwamen hoe lichter het in de lucht werd en eenmaal de zwemkleding aan en alles geïnstalleerd ...... Hup het zonnetje. Henk aan de kruiswoordpuzzel, Diane met de buik in de zon en Lia en ik richting de dikke golven die op de tweede zandbank rolden.
De stroming tussen de banken was dusdanig sterk dat ik mijn jongens er vroeger niet graag in had laten spelen .... Het was echt effe doorstappen om zonder vallen op de tweede bank te komen.

De hele ochtend hebben we genoten van alles wat ieder voor zich aan het doen was .... Heerlijk.
Rond de middag werd het tijd voor lunch en met de ervaringen van gisteren met de grote rode Wouw en de wetenschap dat er 15 km verderop een idyllische uitkijk plek is was het besluit om terug te keren naar het houten plateau van vanochtend gauw genomen.

We hebben nog nooit zo lang gelunchd als vandaag. Het broodje Africa ging erin als koek en de activiteiten van de dieren was enorm. Waterbokken, vogels en in de achtergrond een drietal heuse nijlpaarden. Zelfs op afstand konden we zien hoe enorm van omvang die beesten zijn. Indrukwekkend.

We zijn terug naar onze huisjes gereden, effe boodschapjes en een lekker drankje en toen zijn we zoetjes aan richting de Skiboat club gegaan waar we vanavond zouden eten.
We werden ontvangen door een vriendelijk uitziende , veel te dikke man ....... Hij bleek Hollandse roots te hebben met een over, over grootvader die uit het plaatsje Vuren in (naar zijn zeggen) Gelderland kwam.
We hebben heerlijk gegeten en lekker gezeten en tevergeefs op Hippo activiteiten aan de waterkant gewacht.
Toch maar weer richting onze bedjes dus. Afrekenen, onze HEnk had het ineens even helemaal gehad met het eeuwige fooi gedoe met het bedienend personeel en ondanks een opvoorhand "bedankt" op de rekening van Henk v V te V moest hij met een schijntje genoegen nemen ...... Hij zal zich ons nog lang herinneren .....

Op weg naar huis dus, maar ineens allemaal activiteiten op een parkeerterreintje. Auto's in een rij met de koplampen gericht op drie levensgrote Nijlpaarden ..... toch nog. Ik bedenk me geen seconde, grijp het fototoestel en verlaat de auto om in een betere positie te geraken.
Dat werd me door heel veel mensen niet in dank afgenomen en ook een van de Hippo's trok even met z'n wenkbrauwen. Wel een paar aardige foto's geschoten in het stikke donker en verder geen seconde spannend.

Wel zijn we op twee oren gaan slapen vanavond ....... Wat weer een fantastische dag ...... Het houd maar niet op.
Morgen een reisdag .... Zal wel wat saaier worden is de verwachting.

• 03 Oktober 2016 - 21:23

Dorine:

Klaas , pas maar op dat die hippo je niet op z'n rug neemt ! Maar z'n oortjes zijn schattig toch ??

• 03 Oktober 2016 - 21:42

Mama:

Wat hebben jullie toch een enige vakantie jongens.
    Dan lees ik dit wordt meer gewone dag, nou laat dat gewoon er maar af,
    als je in je koplampen een paar zelf drie nijlpaarden ziet, dat is toch min of meer poe poe!!!!!!
    We reizen nog steeds mee hoor Papa en Mama

• 06 Oktober 2016 - 08:08

Sabrina:

Jullie blijven maar mooie dingen meemaken! Wordt het niet eens tijd om weer richting NL te komen? Haha! Liefs