Neushoorns en hoge golven - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu Neushoorns en hoge golven - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Neushoorns en hoge golven

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

01 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

We hebben onze intrek genomen in twee huisjes in St Lucia.
Alles aan die woninkjes is gedateerd, het meubilair, het beddengoed, de keuken, wat erin staat maar, er straalt een heerlijke kneuterige sfeer vanuit die aangenaam is.
Wat niet aangenaam is is dat het niet een vanzelfsprekendheid is dat je water krijgt wanneer je de kraan openzet. Effe wachten kan zomaar een minuut of wat zijn ...... En wanneer je dan in je blootje onder de douche op water staat te wachten ....... Nou daar wen ik in iedergeval niet zo snel aan.
André (onze huur Crocedile Dundee) heeft een heel verhaal over de oorzaak en zoals wel vaker in het leven. ...... "Ik kan er zeker niks aan doen, de gemeentelijke diensten laten ons voortdurend in de steek" ..... toe dan maar, het is wat het is. Maar doet ie 't dan doet ie ut ook vreselijk goed.

De weersvoorspelling voor deze dag was niet om over naar huis te schrijven ...... doen we dus ook niet ...... maar wat gaan we ondernemen.
Besloten wordt om het Hluhluwe park (spreek uit als Slusluwe park), waar Henk en Lia al eens waren geweest en wat erg goed was bevallen, te gaan bezoeken.
Nogmaals een safaridrive met eigen auto ....... En wat het ergste was ..... 05.30 uur vertrek.

Daar moest ik eerst effe van bijkomen maar, we doen wat we doen ..... Dus wekkertje om 05.00 uur en keurig op tijd stond iedereen klaar voor het ontbijt en stipt volgens plan waren we om 06.30 uur door de poort van het park.

Mooie wegen, prachtige omgeving, niet het mooiste weer van de wereld maar het was in iedergeval droog ...... Welgemoed gingen we op pad en werd de focus weer gezet op het spotten van geweging in het bos en de struiken ....echt super gaaf werk.
Binnen 20 minuten ontdekten we onze eerste koppel neushoorns, enthousiaste reactie's in de auto, fotootjes gemaakt en lekker staan kijken naar het geschuifel van de grote beesten. Wel wat ver weg .... beetje jammer ...... we moesten maar niet zo zeuren vonden we gelukkig collectief.
5 minuten laten ..... STOP ...... kijk daar een hele grote olifant ...... ja echt, hij staat met de rug naar ons toe ..... daar, op een kleine 100 mtr.
Ja hoor, daar stond een hele grote Fant met geweldige slagtanden eenzaam te wezen in het bos.
Hij bleef stoïcijns met de kont naar ons gekeerd staan en daar is de lol al snel van af dus we reden door ....... er komen er vast nog wel mee toeschietelijker exemplaren klonk het vanaf de achterbank.

Helaas hebben we deze dag geen olifant meer gezien maar een overkill aan neushoorns. Henk stopte er op een gegeven moment niet eens meer voor ...... Och ja, die hebben we gezien toch :)

Aan het einde van de rit, we bleven maar uitkijken naar die olifanten, stonden we ineens voor een 4 tal giraffes, een hele club zebra's en nog meer varkentjes ..... een gekrioel van activiteiten ..... machtig en je blijft toch foto's maken.

We zijn voordat we naar huis gingen nog even bij de zee wezen kijken.
Het waaide stevig en de Indische oceaan beukte met grote golven tegen het enorm brede strand .... Het leek nog wel een avontuur om daar in te duiken maar wanneer je goed keek stroomde het er onwijs hard en in combinatie met die hoge golven ....... toch maar niet doen ...... het bordje "verbied te swem" zou er ook wel niet voor niets staan. Wat een prachtig geweld.

Op naar huis en de meisjes maakten de Sud Afrikaanse versie van de Nederlandse nassi .... anders dan anders maar heel goed te eten.
Effe chillen, kaartje leggen, tevergeefs op de nijlpaarden wachten en hup naar bed ..... wanneer je zo vroeg uit de veren komt is een dag ook al snel erg lang dus ..... Welterusten en tot morgen.

• 01 Oktober 2016 - 14:03

Dorine:

Niet meer stoppen voor "de wilde beesten" , wij betrapten ons er ook op ! Wat went zoiets snel, maar kijk nog maar een keer extra , je weet nooit wanneer je weer in de gelegenheid bent ! SUPER

• 02 Oktober 2016 - 20:52

Mama:

O O jullie bewegen je toch in een heel bijzondere wereld, wordt zo iets
    echt na verloop een beetje normaal.
    Wat zullen jullie veel bijzondere foto's mee brengen we zijn er heel
    Nieuwsgierig naar groeten van ons papa en mama.