De prelude - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu De prelude - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Klaas Vrieswijk - WaarBenJij.nu

De prelude

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

14 September 2016 | Nederland, Nieuwleusen

Tsja, en daar zit je dan aan de keukentafel en bevindt je je zomaar ineens in de situatie dat nog 1 nachtje slapen je scheidt van de vakantie waar we al ruim twee jaar maandelijks voor sparen en naar toeleven.
Morgen gaan we samen met Henk en Lia naar Zuid Afrika ........ WTF, hoe gaaf is dat?
De situatie waarin we ons bevonden toen de afspraak gemaakt werd wijkt dramatisch af van de huidige situatie en dat is dan ook de hoofd reden waarom het stressniveau de laatste weken behoorlijk hoog is geweest ... met name in het Schuttenkerkje maar aan de Omloop werden de wenkbrauwen wel gefronst.

Toen we in 2014 afgesproken hebben om deze reis gezamenlijk te ondernemen was er één ding zeker .... bij leven en welzijn zou Henk gepensioneerd zijn en zou hij zich in alle rust zich kunnen voorbereiden op de reis van herkenning ...... niks blijkt minder waar.
Klaas moest zo nodig Norfalk uit de grond stampen en Henk moet daar, ondanks zijn hoge leeftijd, zijn steentje aan bijdragen, Lia is gewoon nog steeds in opleiding en Diane doet nog steeds haar werk in de Rabo organisatie.
Alles met elkaar ...... iedereen is gewoon te druk om zich er langdurig op voor te bereiden dus voelde Lia zich genoodzaakt om de broodnodige nachtrust op te offeren en toch een begin te maken met het reisschema, de vlucht, de eerste overnachtingsplekken en een selectie van go en no go gebieden.

Kortom, in de spaarzame vrij momenten in de druk geplande agenda's werden bijeenkomsten georganiseerd waar we onder het genot van ....... knopen doorhakten en ons langzaam betrokken voelden worden bij iets wat een enorme ervaring moet gaan worden.

Morgen nog een half dagje strak er tegenaan en alle laatste zaken overdragen aan Frans Griffioen en Wim van Hall en dan moeten Henk en ik Norfalk loslaten en gaan we met z'n viertjes zoveel als praktisch mogelijk genieten van alle bochten in de weg en alle mensen, dieren en situatie's die we tegenkomen ....

We gaan de komende vakantie iedere avond even rustig de dag doornemen en iedereen benoemd dan het hoogtepunt van de dag .... met opgave van redenen en van die ervaringen en belevenissen gaan we dan een gezellig verhaal maken en dat gaan we, zodra de mogelijkheid zich voordoet, op deze site posten.

Nog 1 nachtje slapen ..... nog een half dagje werken en dan 16 uur reizen en dan ..... gaan thebigfour op zoek naar thebigfive.

Tot in Afrika allemaal !

• 14 September 2016 - 23:03

Theun:

Machtig dat jullie de reisverslagen weer met ons delen. Maak er wat moois van met zijn allen. Veel mooie ervaringen en plezier gewenst. Groet van Theun, Marian, Kars, Ytsje en Femke.

• 15 September 2016 - 08:02

Piet De Heus:

Hoi Bigfour,
    fijn dat we digitaal met jullie mee mogen reizen. Op mijn desktop is een button "bigfour" aangemaakt, zodat we jullie gemakkelijk kunnen volgen.
    Een goede reis toegewenst,
    Piet en Fenny

• 15 September 2016 - 08:39

Octa (collega Van Lia):

Heel bijzonder dat ik op deze wijze jullie belevenissen mag volgen. Geniet met z'n viertjes van deze wel heel bijzondere reis! Groet, Octa

• 15 September 2016 - 11:01

Jolein:

Yippeeeeeeeeeeeee!! Het is zover :-)
    Heb het FAN-TAS-TISCH met z'n vieren!
    X van Jolein

• 15 September 2016 - 19:22

Mariel:

Ok, voor de zesendertigste keer, maar niet minder gemeend.... Heel veel plezier en mooie momenten samen. Liefs, mariel

• 16 September 2016 - 10:46

MIEK:

Geniet ervan samen. Een goede cocktail van alles waar je blij van wordt :) We volgen jullie online, leuk! xx

• 16 September 2016 - 18:55

Marga Van Gent:

We genieten met jullie mee! Heel veel reisplezier!!!

• 17 September 2016 - 09:36

Pa En Ma:

Goede morgen allemaal, ik ga het weer proberen, gister is het niet gelukt
    Fijn dat jullie een goede reis achter de rug hebben.
    Nu is het eggie begonnen al een nacht in den vreemde geslapen.
    We volgen jullie met spanning, doei doeiiiiiii

• 17 September 2016 - 11:22

M Vrieswijk VDijk:

Goede berichten gelezen van pa en ma over jullie reis
    Wens jullie veel reis plezier

• 17 September 2016 - 16:06

Hans En Ankie:

We hopen, dat jullie een formidabele reis krijgen met z'n 4-en!
    Dan hebben wij, de volgers, een mooi verhaal!

• 17 September 2016 - 23:45

Henk En Too:

Op weg naar de big five! Spannend!
    We zijn benieuwd naar de verhalen die ongetwijfeld zullen volgen. Geniet er van met zijn vieren, kun je later ook heel veel na-genieten!

• 18 September 2016 - 13:17

Dorine Zaal :

Deze prelude zat al in de prullenbak van mijn mailaccount. Ik lees dus met terugwerkende kracht !! Wat leuk dat jullie ook een waar ben jij ... gaan bijhouden. Je zal nog regelmatig met kleine oogjes je verhaal maken ! Maar Klaas /Diane blijf volhouden , je zal het nog heel vaak terug gaan lezen ! Heel veel plezier dus samen en kijkje ogen uit !!